לימודי אמנות

*יום פתוח במסלול יתקיים ביום שלישי 28/8/18, בין השעות 18:00-20:00

להרשמה: 02-5456222

 

המסלול ללימודי אמנות פלסטית בקוביה מכשיר תלמידים לכדי אמנים יוצרים, בתהליך חוויתי המשלב עבודה אישית וקבוצתית — החל מלמידת יסודות ומיומנויות בעבודת סטודיו ועד לרכישת שפה רעיונית ושפה ויזואלית מגובשת, כל זאת במטרה לבנות את עולמם האומנותי של כל תלמידה ותלמיד.

ייחודה של תכנית הלימודים במסלול
א . ריכוז של יום לימודי אמנות אינטנסיבי אחת לשבוע הכולל הכרות עם מגוון התחומים והטכניקות באמנות הפלסטית העכשווית.
ב . רכישת כלים טכניים ורעיוניים עד להתמחות בעבודה ברישום, ציור, פיסול, מיצב, מיצג, צילום, סדנא רעיונית, וידאו ותאוריה.
ג . התוכנית שמה דגש על פיתוח מיומנויות חשיבה אישית ועל היכולת לפתח דיון ביקורתי ומעמיק על העבודות של כל תלמידה ותלמיד.
ראש המסלול: עדנה אוחנה
סגל ההוראה: יונתן אולמן / דן אורימיאן / שגיא אזולאי / מידד אליהו / עינת אמיר / עדן בנט / מתן בן־טולילה / הדסה גולדויכט / גליה גור זאב / אביטל כנעני / כנרת חיה מקס / סשה סרבר / רחל פרומקין / גל קינן / אלכס קרמר / טל שוטנשטיין
ימי לימודים וסטודיו פתוח
שנה א' שלישי 18:30-9:00
שנה ב' / ג' שלישי 21:00-9:00 בהתאם לבחירת מסלול התמחות
סטודיו פתוח לעבודה עצמאית : ראשון 17:00-10:00

שכר הלימוד
9,500 ₪ כולל חומרי בסיס בפיסול

למסיימים תינתן תעודה מטעם עיריית ירושלים על לימודי אמנות.
השתתפות בתוכנית מותנית בראיון קבלה.
שנה א׳
השנה הראשונה מיועדת להקניית יסודות עבודה במגוון תחומים, טכניקות וחומרים ומתמקדת בלימודי רישום וציור, פיסול פיגורטיבי, פיסול רעיוני ולימודי תולדות האמנות. בשנה זו יפתחו התלמידים חשיבה רעיונית ויצברו שעות ניסיון בעבודה אישית וקבוצתית. לסיכום השנה יציגו התלמידים פרויקט סיום.

קורסים בשנה א:

רישום // בהנחיית אלכס קרמר
סמסטר א', 14 מפגשים
12:00-9:00

קורס זה מבוסס על חקר דרכי התבוננות המושתתות על תנועת המבט — הראיה, חוש המגע או המישוש והתנועה המוטורית של היד — פעולת הרישום. הגישה במהלך הקורס היא הוליסטית. מושא ההתבוננות (מודל ערום, דיוקן, דומם, עבודה בעקבות אמני העבר ועוד) נרשם בהתאמה לאופן בו התלמיד רואה ונוגע, לקצב הנשימה ולמקצב התנועתי של הרושם. במהלך כל שיעור ובסיומו נתייחס לעבודותיהם של המשתתפים ונקיים סיכום ודיון קבוצתי קצר. לקראת סיום הקורס נתנסה בטכניקות הדפס בסיסיות.
אלכס קרמר | בוגר תואר ראשון במחלקה לאמנות בבצלאל ותואר שני באוניברסיטת חיפה. הציג בתערוכות רבות בארץ ובחו“ל, בהן תערוכת יחיד במוזיאון תל אביב לאמנות. זכה בפרסים מטעם משרד התרבות, מוזיאון ישראל ומוזיאון תל אביב.

ציור בצבע — מושגי יסוד וגישות מסורתיות ועכשוויות // בהנחיית מידד אליהו
סמסטר ב', 14 מפגשים
18:30-15:15

במהלך הקורס נכיר את מושגי היסוד בעבודת צבע באמצעות צבעי שמן. נכיר אסטרטגיות שונות לעבודה בדגש על המעבר בין הרישום לצבע כמפתח לאפשרויות של יצירת ציור. נכיר את מרכיבי החומר ואת הכלים המקצועיים המסורתיים והמודרניים של עבודה בשמן. גישות של ציור מערבי אירופאי ותפיסות צבע של המזרח ישמשו אותנו להכיר את ההקשרים בהם אנחנו פועלים. הקורס ילווה בדוגמאות והדגמות וינוע על הציר בין עבודה מכוונת בתרגילים ליצירה פרטנית בהנחיה אישית.
מידד אליהו | בוגר כיתת האמן של ישראל הרשברג, לימודי קליגרפיה וציור יפני אצל מאסטר קזואו אישיאי ולימודי הדפס בסדנת ההדפס בירושלים. ממקימי קבוצת קרע לרישום ושירה, קטמונה, וחלק מקולקטיב האמנים שפועלים במפעל בירושלים. זוכה פרס האמן הצעיר של משרד התרבות ופרס שושנה איש שלום.

פיסול שנה א' // בהנחיית עדנה אוחנה
קורס שנתי, 28 מפגשים
סמסטר א׳ 18:00-15:00
סמסטר ב׳ 12:00-9:00

בקורס נלמד את יסודות הפיסול ומושגי יסוד של שפת הפיסול. נלמד על עקרונות הפיסול הקלאסי, נפסל פסל ראש המתבסס על התבוננות במודל אנושי. נלמד תהליכי יציקה בגבס ונתנסה בחומרים שונים ויכולת הבעתם בפיסול. בחלקו השני של הקורס נתמקד בתהליכי חשיבה רעיוניים. הקורס ילווה בתרגילים בעבודת סטודיו ובהרצאות נקודתיות על אמנים. את הקורס נסכם בפרויקט אישי שיחבר את ההתנסות בחומר וברעיון לכדי יצירה עצמאית.
עדנה אוחנה | ראש המסלול ללימודי אמנות בקוביה, בוגרת תואר ראשון במחלקה לעיצוב קרמי בצלאל, ותואר שני במחלקה לאמנות בצלאל. השתתפה בתערוכות רבות בארץ ובעולם, הציגה במוזיאון ישראל, במוזיאון חיפה לאמנות, ובמוזיאון תל אביב. זוכת פרס עידוד היצירה מטעם משרד התרבות.

פנטזיה וחוש: נושאי חתך בתולדות האמנות // בהנחיית טל שוטנשטיין
קורס שנתי, 28 מפגשים
14:30-13:00

קורס זה מציע מבט בלתי שגרתי על הנושאים השונים שהעסיקו את התודעה האנושית לאורך ההיסטוריה ועד היום. נעקוב אחר תהליכים היסטוריוגרפיים וקאנוניזציה של מוטיבים חזותיים בעולמות התרבות והצורה ונחקור את עולמם האינטלקטואלי של האמנים המכוננים. נכיר את מושג האלגוריה ונראה את שימושיה השונים באמנות לתיאור ערכים פילוסופיים או מוסריים באופן סימבולי. הקורס יתבצע תוך התנסות במתודות שונות לניתוח סגנוני, לצד קריאה בכתבי הגות,
ספרות, שירה וביקורת האמנות.
טל שוטנשטיין | דוקטורנטית בחוג לתולדות האמנות באוניברסיטה העברית ומורה בתיכון הישראלי למדעים ואמנויות. עוסקת במחקר אלגוריות בצפון איטליה במאה ה 15 , בתרבות ובפילוסופיה הקלאסית.

===================================================

שנה ב׳-ג׳
השנה השנייה והשנה השלישית הן שנות העמקה והתמחות בתחומי הציור והפיסול וכוללות אפשרויות להרחבת העשייה לתחומי הצילום, הווידאו והמיצג. בשנים אלו מבססים התלמידים רצף והמשכיות של עבודת סטודיו לכדי בניית שפה אישית ושכלול מיומנויות, בליווי חשיפה לאמנות עכשווית ולתהליכי עבודה של אמנים. מהלך השנה בנוי כשילוב בין קורסים ארוכי טווח לסדנאות קצרות וממוקדות בנושאי ההתמחות השונים. את כל אלו מלווים דיונים קבוצתיים, תרגילים, הרצאות ולמידה ביקורתית בסדנאות רעיוניות והנחיה אישית בפרויקט גמר. תערוכת הסיום של שנה ב' ושנה ג' מוצגת לקהל הרחב בחלל הגלריה לאמנות עכשווית בקוביה ומהווה ציון דרך
בתהליך הבשלתם לכדי יוצרים עצמאיים.

התמחות ציור ב'-ג'

על הרישום // בהנחיית עינת אמיר  
סמסטר א' 7 מפגשים (סדרה ראשונה)
15:00-13:00

סדנה זו מתמקדת במדיום הרישומי במבט מחקרי וניסיוני ובמהלכה נתבונן באובייקטים מנקודות מבט מגוונות בדגש על הטכניקה הנבחרת והמצע עליו מתבצע הרישום. המפגשים כוללים הכרות עם אמנים העוסקים בטכניקות רישום שונות, מהמסורתי ועד והעכשווי. *קורס פתוח לקהל הרחב, פנו לקוביה לפרטים נוספים.
עינת אמיר | אמנית ומעצבת טקסטיל. בוגרת שנקר במחלקה לעיצוב טקסטיל. עוסקת בהדפס, רישום, צילום, מיצב ומה שביניהם. עבודותיה הוצגו בתערוכות יחיד וקבוצתיות בגלריות ומוזאונים בארץ ובחו"ל.

כתוב בעור // בהנחיית דן אורימיאן
סמסטר א' 7 מפגשים (סדרה שנייה)
15:00-13:00

סדרת המפגשים תעסוק בדימוי הגוף הנשי והגברי מתוך התבוננות במודל עירום. הגוף נקרא כמפה, כמערך סימנים וצורות, כטקסטורה, כטקסט. המפגשים יובילו לעבודת רישום בגודל טבעי. מה שרואים הוא מה שרואים. הדיוקן השלם הוא מפגש בין הגוף לתודעה. *קורס פתוח לקהל הרחב, פנו לקוביה לפרטים נוספים.
דן אורימיאן | מנהל אמנותי בקוביה. בוגר תואר ראשון ושני במחלקה לאמנות בבצלאל. בוגר הסטודיו למשחק של ניסן נתיב. עבודותיו הוצגו בתערוכות רבות בארץ, ביניהן במוזיאון ישראל ובתערוכת יחיד במוזיאון חיפה.

סטודיו ציור // בהנחיית שגיא אזולאי
קורס שנתי, 28 מפגשים
סמסטר א' 18:30-15:30
סמסטר ב' 12:00-9:00

התמה המרכזית של הקורס הינה הקשר בין הדימוי והחומר בציור. דרך שיחות ועבודה מעשית נבחן את הציור כביטוי לפעולה גופנית ומנטלית של האמן ונצבור כלים טכניים ועיוניים שיעזרו לנו להבין את המפגש בין תוכן, צורה, דימוי וחומר. ננסה לבחון דרכי פעולה ציוריות על ידי שימוש בהגבלות טכניות שיאפשרו לנו להעשיר את השפה הציורית וללמוד דרכים שונות של הפשטה. במהלך הקורס נכיר דמויות מעולם האמנות, מתקופות ומסגנונות שונים ונלמד את אופן העבודה שלהן. הקורס ייערך כשיעור סטודיו פעיל ויכלול עבודות בית ודיונים כיתתיים. *קורס פתוח לקהל הרחב, פנו לקוביה לפרטים נוספים.
שגיא אזולאי | בוגר תואר ראשון ושני במחלקה לאמנות בבצלאל. זוכה פרס פרסר למצוינות בציור ופרס אוסנת מוזס לאמן צעיר. הציג תערוכות יחיד ובתערוכות קבוצתיות רבות בגלריות נבחרות ומוזיאונים בארץ.

ועכשיו, בצבע! // בהנחיית מתן בן־טולילה
סמסטר ב', 7 מפגשים (סדרה ראשונה)
15:00-13:00

סדנה זו מתמקדת בעבודה בצבעי שמן תוך דגש על שימוש בצבע עז: החל מן השלבים הראשונים של לידתו הפלאית של רעיון, דרך הכנת בד הציור, הרישום המקדים ועד עבודה בצבע מלא. בסדנה נתוודע למתרחש בזירת האמנות העכשווית הישראלית והבין — לאומית, במיוחד בתחום הציור. בנוסף לעבודה המעשית, בכל מפגש שבועי תיערך היכרות קצרה עם פעילותם של ציירים עכשוויים, מתוך הכרה בערך ובחשיבות של יצירה חיה ובועטת. * קורס פתוח לקהל הרחב, פנו לקוביה לפרטים נוספים.
מתן בן־טולילה | בוגר תואר ראשון ושני במחלקה לאמנות בבצלאל. מיוצג על ידי גלריה נגא, תל־אביב, הציג בתערוכות יחיד וקבוצתיות רבות בארץ ובחו"ל, זוכה פרס פרסר על הצטיינות בציור מטעם המחלקה לאמנות בצלאל.

ציור רעיוני: מה שחשבתי צל הוא הגוף האמיתי // בהנחיית רחל פרומקין
סמסטר ב', 7 מפגשים (סדרה שנייה)
15:00-13:00

בקורס נתבונן בציורים מתקופות וממקומות שונים — המזרח הרחוק, פומפיי, ציורים מימי הביניים ומהרנסנס כמו ג'וטו, פרה אנג'ליקו, פיירו דלה פרנצ'סקה, וציירים מאוחרים יותר — מלביץ', פול קלה, פורסט בס. דרכם נדון בנושאי חתך בציור — ציור מופשט, ריבוי נקודות מבט, פנים וחוץ ודיוקן. ננסה להבין מה הציירים חשפו בציוריהם ומה נותר לא ידוע. הציורים יהוו נקודת מוצא לעבודה מעשית דרכה נחקור את הציור בכל פעם מזוית אחרת. *קורס פתוח לקהל הרחב, פנו לקוביה לפרטים נוספים.

סדנת קריאה // בהנחיית רחל פרומקין
סמסטר ב', 14 מפגשים
17:30-15:30

"רוב ההתרחשויות מתחוללות בתחום ששום מילה לא נכנסה אליו מעולם. בלתי אמירות מכל הן יצירות האמנות." (ריינר מריה רילקה).
איך ניתן לבטא דבר מה אודות הדבר שנמצא מעבר למילים — הלא הוא האמנות? בסדנה זו ננסה לומר משהו על הבלתי ניתן לאמירה. נקרא טקסטים מתחומי האמנות, הספרות והפילוסופיה הקשורים במעשה האמנות. נתחקה אחר היצירה כפי שהיא מתגלה בכתביהם של וולטר בנימין, סוזן סונטג, ריינר מריה רילקה, ז'אק לאקאן, רוזלינד קראוס ודיאן ארבוס, תוך דיון במושגים שהינם מהותיים ליצירת האמנות: המבט, החסר, העידון והאובייקט האמנותי. הטקסטים יהוו
נקודת מוצא לפרשנות הייחודית של כל משתתף וליישום בתרגילים לעבודה בבית, ביניהם בניית מודל לתערוכה. תהליך העבודה יכוון לתכנון תערוכת סיום השנה.
רחל פרומקין | בעלת תואר ראשון ושני במחלקה לאמנות בבצלאל. עוסקת בציור, רישום ומיצבי נייר. השתתפה בתערוכה גב הנייר: קו התפר הדפס/אובייקט באטלייה שמי, כברי, ובתערוכה "חמש אבנים" ביפו, וכן בתערוכות קבוצתיות בפריז ובניו יורק.

התמחות פיסול ב'-ג'

פיסול פיגורטיבי קלאסי // בהנחיית סשה סרבר
סמסטר א' 7 מפגשים (סדרה ראשונה)
12:00-9:00

בקורס זה נעמיק במסורת הפיסול הפיגורטיבי מול מודל עירום. נלמד כיצד לבנות שלד ובסיס לפסל. נבין את המבנה האנטומי של גוף האדם ונקבל כלים לבניית דמות בנפח, צורה וחומר. למפגשים יתלוו הרצאות קצרות ושקופיות באמצעותם נערוך היכרות תיאורטית עם אמנים מרכזיים ויצירות מופת בתחום.
סשה סרבר | בוגר תואר ראשון באמנות באקדמיה לאמנות, קישינב. הציג בתערוכות יחיד ותערוכות קבוצתיות רבות. זוכה פרס מצויינות בהוראה, שנקר. זוכה מלגה לעידוד יצירה מטעם קרן פולוק קרסנר ופרס עידוד היצירה משרד התרבות 2010 . מיוצג על-ידי גלריה גורדון, ת"א.

גמיש, קשה, מתרחב ומתכווץ // בהנחיית גל קינן
סמסטר א' 7 מפגשים (סדרה שנייה)
12:00-9:00

פלסטיק הוא חומר הנמצא בכל מקום בעולם שלנו. הוא נוח לעיבוד ויש לו תכונות מגוונות המאפשרות ליצור ממנו פסלים בעלי מרקמים ואיכויות מיוחדות. הפיסול המודרני עושה שימוש נרחב בפלסטיק הן בגלל גמישותו הרבה והן מכיוון שבמהותו הוא מייצג את העולם התעשייתי בו אנו חיים. קורס פיסול זה עוסק בעבודה ובהתנסות במגוון חומרי פלסטיק כגון סיליקון, אפוקסי, פוליאוריטן וספוג מתרחב, כמו גם בתכנון ובניית תבניות ויציקת החומרים השונים. ננסה לבדוק כמה מאיכויותיו המעניינות של החומר כמו גמישות מול קשיחות, התנפחות והתרחבות מול התכווצות ושקיפות מול אטימות. כל זאת תוך פיתוח רעיונות פיסוליים הנובעים מהתנסות אישית
ומהשראה מאמנים שעשו שימוש מעניין בפלסטיק. * קורס פתוח לקהל הרחב, פנו לקוביה לפרטים נוספים.
גל קינן | בוגרת תואר ראשון ושני ללמודי אמנות באקדמיה לאמנות בצלאל ואקדמיית רייקס לאמנות חזותית בהולנד. סיימה לימודי אנימציה תלת ממדית בבית הספר — Animation Mentor . עבודותיה הוצגו בגלריות ובמוזיאונים רבים בארץ ובעולם.
שעווה: שקוף אטום בחומר אחד. פיסול בדו מימד ובתלת מימד // בהנחיית עדנה אוחנה
סמסטר א' 7 מפגשים (סדרה ראשונה)
15:00-13:00

הסדנה מוקדשת כולה לשעווה ולהתנסות בגבולות החומר וביכולת ההשפעה שלו על דימויים. השעווה היא חומר אורגני בעל תכונות אנושיות. היכולת של השעווה לנוע בין מצבי צבירה שונים ובין חום לקור מאפשרת גמישות ורכות במהלך העבודה. בעבר השעווה שימשה כחומר מעבר בפיסול הקלאסי — בטכניקת השעווה האבודה. בפיסול המודרני מתפקדת השעווה כחומר בפני עצמו ואמנים רבים משתמשים בה באופנים שונים. בקורס נתנסה בתבנית ויציקה, בעבודה עם פיגמנטים בדו־מימד בשכבות שקופות ואטומות ובהמסה והפשטה של החומר. הקורס יכלול הכרות עם אמנים שהשתמשו בשעווה בצורות שונות בעבודתם ויוביל לפיתוח רעיונות אישיים.  *קורס פתוח לקהל הרחב, פנו לקוביה לפרטים נוספים.

פיסול והעיר // בהנחיית עדן בנט
סמסטר א' 7 מפגשים (סדרה שנייה)
15:00-13:00

בקורס פיסול רעיוני זה נבחן את הקשר בין הסביבה האורבנית בה אנו חיים לבין עשיית פסלים. נשאל מהו המקום של פיסול במרחב העירוני גם מבחינה היסטורית וגם עכשווית. מהכרות עם מסורת הרדי מייד לאורך המאה העשרים, דרך שיטוט והתערבויות במרחבים לא סטריליים בעבודות מיצב תלויות מקום ועד להכרות עם פיסול חוץ — אנדרטאות, פסלי קבע במרחב העירוני ועוד. במהלך הקורס ובהשראת החומרים אליהם ניחשף, יגבשו התלמידים פרויקטים פיסוליים עצמאיים בליווי אישי. *קורס פתוח לקהל הרחב, פנו לקוביה לפרטים נוספים.
עדן בנט | בוגרת המחלקה לאמנות בצלאל, הציגה בתערוכות יחיד וקבוצתיות רבות בארץ ובעולם ביניהם במוזיאון חיפה, גלריה טמפו רובאטו, בית האמנים ירושלים, מוזיאון תל אביב, מוזיאון לאמנות עכשווית נאפולי, גלריה Riccardo Crespi מילאנו. זוכת פרס אמן צעיר ופרס הצטיינות בצלאל.

פיסול רעיוני תיאורטי // בהנחיית עדן בנט
סמסטר א' 14 מפגשים
17:30-15:30

במהלך המפגשים ניחשף לעבודותיהם של מגוון אמנים ואמניות מודרניים ועכשוויים שעיסוקם המרכזי הוא פיסול. התלמידים יכינו פרזנטציות קצרות סביב אמני מפתח אותן יציגו מול שאר התלמידים. נקרא טקסטים מרכזיים להבנת המדיום. נבקר במוזיאון ישראל לניתוח יצירות של אמנים ישראליים ובין לאומיים. הקורס ילווה בתרגילים מעשיים והגשות.

פיסול בראי המאה ה־ 20 // בהנחיית יונתן אולמן
סמסטר ב' 7 מפגשים (סדרה ראשונה)
15:00-13:00

באמנות של המאה ה־ 20 חלו כמה מהשינויים הרדיקאליים בתולדות האנושות. בקורס נבחן יצירות מפתח של כמה מהפסלים והפסלות שהיוו אבני דרך לחשיבה הפיסולית כיום. נגיב ליצירות הללו ביצירה משלנו. נתבונן יחד ביצירות שיצרנו ונרחיב דרכן את היריעה והמנעד של השפות הפיסוליות בארסנל שלנו. *קורס פתוח לקהל הרחב, פנו לקוביה לפרטים נוספים.
יונתן אולמן | בוגר לימודי תואר שני במחלקה לאמנות של The School of Visual Arts בניו־יורק ותואר ראשון בבצלאל. הציג עשרות תערוכות יחיד וקבוצתיות בארץ ובעולם. זכה בפרס Paula Rohdes , פרס הציור בביאנלה של לונדון ופרס האמן הצעיר של משרד התרבות והספורט. אוצר עצמאי חוקר ומרצה.

מקלקר לברונזה // בהנחיית עדנה אוחנה
סמסטר ב, 7 מפגשים (סדרה שנייה)
15:00-13:00

בקורס זה נתנסה בתהליכי עבודה עם חומרים משני קצוות הסקאלה — בקצה האחד הקלקר, המזוהה כחומר תעשייתי זול ובקצה השני — הברונזה, המוכרת לנו מהקלאסיקה של הפיסול כאותו חומר נשגב השייך לעולם האולד מאסטרס. בחלקו הראשון יתרכז הקורס בפיסול
בקלקר. נלמד את החומר ונבחן את מאפייניו. בחלקו השני נבקר בבית יציקה ונתנסה ביציקת הפסל בברונזה או באלומיניום, בטכניקה של יציקת חול. הקורס ילווה בהכרות עם אומנים שעשו שימוש בחומרים אלו ובהשראתם. *קורס פתוח לקהל הרחב, פנו לקוביה לפרטים נוספים.

גוף חומר מרחב // בהנחיית אביטל כנעני
סמסטר ב, 7 מפגשים (סדרה ראשונה)
18:30-15:30
*קורס פתוח לקהל הרחב, פנו לקוביה לפרטים נוספים.

בבסיס הקורס עומדת המחשבה על פסל, שראשיתו בגוף הנע בחלל. נעסוק ביחסים בין הגוף היוצר, החומר הקיים והמרחב בו הם מתקיימים ונעים. נבדוק סוגיות הקושרות פסל למרחב כגון: מסה, נפילה, החזקה, תליה, ויתור, שמיטה, ריכוז ועוד. התרגילים ינועו בין תרגילי חיפוש אקספרימנטליים עם חומרים במרחב (פנים/חוץ) ובין פיתוח של רעיונות לכדי עבודות מורכבות יותר.
אביטל כנעני | בוגרת 'המדרשה' לאמנות בית ברל ותוכנית התואר השני בבצלאל. זוכת מלגות הצטיינות מטעם המדרשה ובצלאל, פרסי 'קרן התרבות אמריקה־ישראל' ופרס אמן צעיר מטעם משרד התרבות; ומלגות מפעל הפיס תערוכותיה הוצגו בתערוכות רבות בארץ ובעולם.

פרויקט גמר פיסול // בהנחיית עדנה אוחנה
סמסטר ב, 7 מפגשים (סדרה שנייה)
18:30-15:30

הנחייה אישית וקבוצתית לקראת פרויקט גמר בפיסול, מגיבוש רעיוני ועד להצבת העבודות בתערוכת הסיום. הקורס ילווה בדיון קבוצתי, המשתף את חברי הקבוצה במהלכים חשיבתיים ורעיוניים.

מדיה ומיצג במסלול אמנות

דרך הצילום // בהנחיית גליה גור זאב
סמסטר א׳ 14 מפגשים
12:00-10:00

הצילום הינו שפה ויזואלית וכלי ביטוי דרכו עוברים מסרים, רגשות, דעות וביקורת. מטרת הקורס היא רכישת כלים להבנה ושימוש בשפת הצילום. נבחן את ארגז הכלים העומד לרשות הצלם. נשכלל ונחדד את אופני ההתבוננות ואת היכולת לקרוא את הדימוי הצילומי. נכיר כלים לבניית הפריים ונתרגל את בחירת הצילום הנכון מתוך הריבוי שהעידן הדיגיטלי מאפשר. נדון במרחב הפרטי והציבורי והאופן בו הוא מופיע בצילום. נתרגל נושאים כמו: טבע דומם, פורטרטים, צילום נוף וצילום תיעודי ונדון בעבודות של מגוון צלמים מתקופות שונות מהארץ ומהעולם. בתחילת הקורס יבחרו המשתתפים נושא אישי אותו יפתחו לסדרת עבודות. *קורס פתוח לקהל הרחב, פנו לקוביה לפרטים נוספים.
גליה גור זאב | צלמת ואוצרת. בוגרת המחלקה לצילום בבצלאל. הציגה תערוכות יחיד בארץ ובעולם. זוכת פרס קונסטנטינר לצילום עבודותיה נמצאות בין השאר באוספים של מוזיאון תל אביב לאמנות ומוזיאון ישראל.

וידאו כיצירה בין תחומית // בהנחיית הדסה גולדויכט
14 מפגשים, סמסטר ב'
12:30-9:00

אמנות הווידאו תופסת מקום הולך וגדל בשדה האמנות משנות השבעים ועד היום, ומשלבת בתוכה תחומי עשייה רבים, מקולנוע ועד צילום, מיצג, מיצב וציור קלאסי. ככזו — עבודת הווידאו הינה בעלת פוטנציאל לעבודה מרחבית בעלת רבדים פיסוליים. סדנה אינטנסיבית זו תאפשר למשתתפים לרכוש כלים ליצירת עבודות וידאו, מיצירת עבודות וידאו קצרות ועד לפיתוח מספר
פרויקטים בשימת דגש על הבניית שפת יצירה אישית מעמיקה. המשתתפים יחשפו לדרכים מגוונות בהן ניתן להשתמש בוידאו תוך התבוננות בעבודות והתייחסות לאמנות עכשווית. אמניות
ואמנים אשר עובדים בציור ובפיסול יוכלו לשלב עשייה בין תחומית בעבודותיהם. לשיעורים לא נדרשים יכולת טכנית או רקע קודם. *קורס פתוח לקהל הרחב, פנו לקוביה לפרטים נוספים.
הדסה גולדויכט | אמנית וידאו ומיצב. בוגרת תואר ראשון ב־ Rhode Island School of Design — ותואר שני ב־ School of Visual Arts בניו יורק. עבודותיה הוצגו בין השאר במוזיאון ישראל, במוזיאון הקווריני סטמפליה בונציה, במוזיאון היהודי בניו יורק .

אמנות המיצג // בהנחיית כנרת חיה מקס
סמסטר א', 14 מפגשים
21:00-18:30

המיצג/פרפורמנס הוא מדיום באמנות העכשווית שבמרכזו פעולה, התנהגות או מעשה המתקיימים במקום ובזמן הווה. היוצר מחפש אחר האופן לביטוי חי בנוכחות קהל, תוך שימוש בגופו ובחומרים
נוספים, כתוצר של תהליך ארוך, קצר או מיידי. במהלך הקורס נבחן היבטים שונים של המדיום החי: עבודה עם הגוף האישי — יכולותיו ומגבלותיו כחומר עיקרי, המקום הפיזי כתמריץ רלוונטי לפעולה, והזמן כחוזה בין האמן לקהל. במסגרת מפגשי סטודיו מעשיים יונחו המשתתפים להתנסות בתרגילים ויפתחו בהדרגה תהליך עבודה עצמאי. הקורס כולל מספר מפגשים עם אמן/אמנית מיצג אורח/ת בהם נכיר שיטות עבודה נוספות. *קורס פתוח לקהל הרחב, פנו לקוביה לפרטים נוספים.
כנרת חיה מקס | בוגרת בית הספר לתיאטרון חזותי, ירושלים. בוגרת MFA תואר שני באמנות, בצלאל. הציגה עבודות בבמות רבות בעולם. מרצה במוסררה, בית הספר לאמנות וחברה. מנחת הסדנה השנתית של במת מיצג. תלמידה של האמנית תמר רבן. זוכת הפרס לעידוד היצירה של קרן ירושלים ומלגת קרן שרת.

מודעות פרסומת